Giriş
Hepimizin daha iyi bir gelecek inşa etme yolunda oynayacağı bir rol var. Epson için sürdürülebilir bir şirket olmak, en küçük ampulden en büyük fabrikaya kadar organizasyonumuzun her yönüne dikkat etmek anlamına gelir.
Yönetim Felsefesi
Epson olarak açıklık, müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilirliğe bağlılığımızla tüm dünyada güvenilen, vazgeçilmez bir şirket olmak istiyoruz. Ekip çalışmasını teşvik ederken bireyselliğe saygı duyuyoruz ve yenilikçi ve yaratıcı çözümler ile benzersiz bir değer sunmayı taahhüt ediyoruz.
Çevre Vizyonu 2050
Teknoloji tercihleri de dâhil olmak üzere, insan faaliyetlerinden kaynaklanan sera gazı emisyonları iklim değişikliğinin ana etkenlerinden biridir. 2008 yılında Epson, iklim değişikliği ile mücadele etmek amacıyla Çevre Vizyonu 2050’yi çevreyle ilgili eylemler için uzun vadeli bir kılavuz olarak belirlemiştir. Bu çerçeve, sera gazı emisyonlarını azaltmaya yardımcı olmak için üretim zincirinin her aşamasını ele almaktadır.
Epson’ın Kurumsal Sosyal Sorumluluk yönetim ekibinden mesajlar
Teknolojilerimiz, müşterilerimize kullandıkları ürünlerin sosyal, çevresel ve finansal etkisi hakkında net bir tercih yapmak için tasarlanmıştır.
Rob Clark, Epson Avrupa Kıdemli Başkan Yardımcısı
Hepimizin daha iyi bir gelecek inşa etme yolunda oynayacağı bir rol var. Epson için sürdürülebilir bir şirket olmak, en küçük ampulden en büyük fabrikaya kadar organizasyonumuzun her yönüne dikkat etmek anlamına gelir.
Henning Ohlsson, Epson Avrupa Kurumsal Sosyal Sorumluluk Direktörü
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
2015 yılında 150’den fazla dünya liderinin katıldığı BM Sürdürülebilir Kalkınma Zirvesi’nde “Dünyamızı dönüştürmek: 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi” ele alındı.
Sürdürülebilir kalkınma için bir deklarasyon, 17 amaç ve 169 hedef içeren bu gündem, insanlar, gezegenimiz ve refah için bir eylem planıdır.
Yönetim Felsefesinde belirtildiği gibi Epson vazgeçilmez bir şirket olmayı hedeflemektedir ve bu, Epson’ın Birleşmiş Milletler’in sürdürülebilir kalkınma amaçlarının (SDG’ler) gerçekleştirilmesiyle tutarlı olduğunu düşündüğü bir tutkudur.
ANA İŞİMİZ | SOSYAL | ÇEVRESEL | YÖNETİŞİM |
---|---|---|---|
Lider teknolojiyle yeni ürün ve hizmetler yaratmak | Ürün kalitesi ve iletişim | Enerji ve kaynakların etkili kullanımı | Uyumluluk |
Küresel sosyal eğilimlerle uyumlu iş faaliyetleri | Tüketici sağlığı ve güvenliği | İklim değişikliği ve küresel ısınma | Bilgi güvenliğinin güçlendirilmesi |
ICT kullanarak verimlilik artışı | Çeşitliliği destekleme | Ürün ve hizmetler yoluyla çevreye katkıda bulunma | |
Ürünlerin rekabet gücü | İnsan kaynakları geliştirme, işe alma ve elde tutma | ||
Stratejik pazarlama | İnsan haklarına saygı duymak | ||
Tedarik zinciri yönetimi |
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
Yönetim Felsefesinde belirtildiği gibi Epson vazgeçilmez bir şirket olmayı hedeflemektedir ve bu, Epson’ın Birleşmiş Milletler’in sürdürülebilir kalkınma amaçlarının (SDG’ler) gerçekleştirilmesiyle tutarlı olduğunu düşündüğü bir tutkudur.
BM Küresel İlkeler Sözleşmesi
Epson, Seiko Epson’ın başkanı tarafından imzalanan bir Taahhüt Mektubu’nun BM Genel Sekreteri’ne gönderilmesi ve kabul edilmesiyle 16 Temmuz 2004 tarihinde Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne resmen katıldı. Mektup, Seiko Epson’ın insan hakları, iş gücü, çevre ve yolsuzlukla mücadele alanlarında Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne olan bağlılığını ifade etmektedir.
CSR Europe
CSR Europe’un kurumsal bir üyesi olan Epson, yenilikçi ve yaratıcı ürünler ve çözümler yoluyla benzersiz değer sunarak çeşitli sosyal sorunların çözülmesine yardımcı olmaktadır. Hem Epson hem de CSR Europe’un kendilerini ileriye dönük bir odak noktası olmaya devam etmesini sağlamaya adadıkları kurumsal sosyal sorumluluk, Avrupa’daki işletmeler için giderek daha önemli hale geliyor.
EcoVadis Platinum Derecesi
Epson, 2020 yılında EcoVadis Platinum Derecesi aldı. Epson’ın mümkün olan en yüksek uluslararası kurumsal sosyal sorumluluk standartlarına ulaşma taahhüdünü yansıtan derece, Epson’ın hem Çevre hem de Sürdürülebilir Tedarik kategorilerinde “olağanüstü” olduğunu da kabul etmektedir. Bu, şirketin Küresel Raporlama Girişimi, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi ve ISO 26000 dâhil olmak üzere bağlı olduğu diğer standartları tamamlamaktadır.
Transparency Benchmark
Hollanda: 2017 yılında Epson, Transparency Benchmark’a (Şeffaflık Değerlendirmesi) hak kazanan kuruluşlar listesine dâhil edilmiştir. Transparency Benchmark, Hollanda’daki en büyük 500 kuruluşta kurumsal sorumluluk raporlamasında şeffaflık derecesi hakkında bilgi sağlamaktadır.
Kusursuz Sorumluluk
İtalya: 2017 yılında Epson, Ticaret Odası tarafından sorumlu bir şirket olarak tanındı. Bu ödül şu alanları kapsamaktadır: Çevresel sürdürülebilir projeler, toplum ve yerel topluluk için girişimler, tedarikçilerle, müşterilerle ve tüketicilerle ilişkilerin kalitesi, şirketin yönetişimi ve sorumlu yönetimi.
Gönüllü CO₂ Taahhüdü
İspanya: 2014 yılında Epson, Katalan Bölge ve Sürdürülebilirlik Bakanlığı ile Katalan İklim Değişikliği Ofisinin Sera Gazı Emisyonlarının Azaltılması için Gönüllü Anlaşma Programına katıldı. Bu, yasal gerekliliklerin ötesinde sera gazı emisyonlarını izlemeye ve azaltmaya yönelik gönüllü bir taahhüttür.
Druckerchannel-Leserwahl
Almanya: Epson, 2018/2019’da Druckerchannel okuyucuları tarafından en sürdürülebilir üretici seçildi.
Epson, CSR Europe’a katıldı
2017 yılında Epson, küresel çapta ve Avrupa’da kurumsal sosyal sorumluluğa olan bağlılığını ve odağını güçlendirmek için kurumsal sosyal sorumluluk alanında Avrupa’nın önde gelen iş ağı olan CSR Europe’a kurumsal bir üye olarak katıldı.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk hakkında daha fazla bilgi edinin
Etik
Yenilikçi ürün ve hizmetlerle müşterilerimizi memnun etmek ve şaşırtmak, bizim için sadece bir başlangıç.
Destek
Faydalı bilgiler bulabilir ve bizimle nasıl iletişime geçeceğinizi öğrenebilirsiniz.